středa 10. dubna 2013

Kvalita překladu titulků, Naruto!!!, Xbox 720 prostě pořád online

Není to příliš dávno, v dobách, kdy moje angličtina nebývala co dnes, jsem prostě stejně jako spousta jiných potřeboval ke shlédnutí nového filmu nebo třeba seriálu české titulky. A co si budeme povídat, v té době byla kvalita překladu opravdu hrůza. A zlepšilo se za tu dobu něco? Ano, zlepšila se rychlost a dostupnost, s jakou se objevují titulky pro cokoli nového. Ale kvalita? No, povězme si to na rovinu, ta je otřesná nebo nanejvýš jen tak tak snesitelná. A to už odpadla nutnost odezírat hercům z úst a to ještě při leckdy dost chabé kvalitě videa. Dnes už totiž jsou anglické titulky dostupné ve výborné kvalitě extrémně rychle. No jo, jenže ačkoli to může být neuvěřitelné, vzhledem k tomu, že je angličtina potřeba dnes a denně a skoro všude, přesto těch, co ji ovládá na opravdu dobré úrovni je pořád nějak málo. Ano, je to mnohem lepší než kdysi, ale pořád tak daleko od cíle. Proč?!!! Možná jsem jen takový perfekcionista, ale už jsem si zvykl na kvalitu anglických titulků a byl bych rád, kdybychom se jí aspoň trochu přiblížili. Dokonce to ve mě i probudilo ne úplně novou myšlenku se tvorbě titulků začít sám věnovat.

Nový díl možná nejpopulárnější mangy je tu. A s ní i zásadní Sasukeho rozhodnutí, které následný děj extrémně ovlivní. A musím říct, že je to bomba. Rozhodně se nemůžu dočkat pokračování, což je o to sadističtěji kruté, že se ho dočkáme až za dva týdny. Au.

Xbox 720. Určitě je všeobecně potěšující, že konečně přijdou konzole, které budou mít srovnatelný výkon s PC, trvalo to už opravdu hodně dlouho, ale je vtipné, kam až arogantní nenažranost vývojářů může zajít. Jasně, je přece logické, že nutnost být nepřetržitě připojen k internetu je v dnešní době už samozřejmostí, že? No, možná v kancelářích Vás ubožáků, co už jste si nasyslili tolik peněz, že byste se v nich mohli koupat, ale pořád vám to není dost, protože přece každé z vašich dětí potřebuje vlastní bazén plný peněz a krve a potu prostoduchých hráčů. Ano, víc a víc se blíží doby, kdy si hry už nebudeme kupovat vůbec. Všechny si je budeme jen milostivě za nekřesťanské peníze pronajímat a pokud náhodou patříme k té bandě ubožáků, co nemají pořádné internetové připojení a tudíž zjevně nejsme pro tyto jedince stejně dostatečně výnosní, dobře nám tak. Inu, já osobně doufám, že to konečně hodně lidí trkne a k tomuto nedopomůžou. A to nejde jen o to nenechat nahrabat někoho ještě víc peněz za stále větší nic, ale i o to, že tedy snad mají lidi rádi aspoň nějaké to soukromí, na to, aby je nepřetržitě někdo sledoval

Uf, to jsem se zase docela rozlítil, ale jakožto trvalý zastánce PC se můžu zase pomalu uklidnit. Kdo ví, ještě pořád se nakonec můžeme dozvědět, že věci budou jinak. Jaký je váš názor na cokoli z toho, co jsem tu psal? Jestli nějaký máte, určitě budu rád, když mi ho napíšete do komentářů.

Žádné komentáře:

Okomentovat